Během sezóny je naviják v provozu zpravidla každý pátek, sobotu a neděli na letišti Panenský Týnec (LKPC).
Páteční dopoledne je většinou vyhrazeno pro potřeby škol paraglidingu.
Panenský Týnec leží na trase silnice první třídy číslo 7 (Praha - Chomutov) mezi Slaným a Louny. Viz mapa.
Aktuální informace o provozu navijáku zveřejňujeme v Novinkách nebo na naší prezentaci zde: Mistral Paragliding na Facebooku.
Z důvodů bezproblémového a bezpečného provozu u nově příchozích kontrolujeme pilotní průkaz, technický průkaz a certifikát o zákonném pojištění padáku. Úplným nováčkům umožňujeme první start na tandemu pilotovaném zkušeným instruktorem. Pří prvních samostatných startech jsou piloti vybaveni vysílačkou. Při pohybu v prostoru letiště a létání dbej pokynů letištního řádu a koordinační směrnice pro provoz navijáku v plném rozsahu. Při létání pozor na spodní hranici prostoru TMA II PRAHA (3500 ft / 1050m AMSL). Na letišti se pohybujte opatrně a ohleduplně - v žádném případě nevstupujte nebo nevjíždějte na vzletovou a přistávací dráhu letadel. Pro naše potřeby je vyhrazena obslužná komunikace a bývalá pojížděčka.
Svůj automobil zaparkujte u stožáru s větrným rukávem. Startujeme vždy proti větru. Pokud vítr vane od západu, startujeme z opačné strany letiště. K přejezdu použijte pouze bývalou jižní pojížděcí dráhu (ta nejvíce vpravo se světlejším betonovým pásem) a u startu zaparkujte na travnatém pásu.
Náklady na navijákové starty |
|
---|---|
Start sólo padák s pilotem |
300 Kč
|
Seznamovací / instruktážní let pasažéra na tandemu s pilotem / instruktorem |
2.500 Kč
|
Start cizí nekomerční tandem (pouze platba za navijákový start) |
400 Kč
|
Start cizí komerční tandem (pouze platba za navijákový start) |
600 Kč
|
Komerční tandemové lety mají přednost při startu. Podmínkou pro létání na navijáku je vstup do Klubu naviják. Členství je zdarma.
Za běžných podmínek dosahujeme výšky vleků 500 a více metrů nad terénem. Při příznivých podmínkách nejsou výjimkou vleky ještě vyšší.
Pro dosažení maximální výšky je zcela rozhodující směr + síla větru a schopnost pilota udržet přímý směr letu k navijáku.